Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej wspólnie z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów stworzyło nową platformę online dla obywateli Ukrainy poszukujących pracy – www.pracawpolsce.gov.pl.
Platforma uruchomiona została 1 czerwca br.
Dzięki ww. rozwiązaniu każdy obywatel Ukrainy przebywający na terytorium Polski i poszukujący pracy może utworzyć profil zawodowy w j. ukraińskim, j. polskim albo j. angielskim, a tym samym udostępnić informacje o swoich kompetencjach oraz potrzebach zawodowych i uzyskać informację zwrotną dotyczącą ofert pracy i danych kontaktowych do potencjalnych pracodawców.
Platforma jest zintegrowana z Węzłem Krajowym Identyfikacji Elektronicznej umożliwiającym uwierzytelnianie użytkowników tego rozwiązania.
Na platformie gromadzone są następujące dane o obywatelach Ukrainy:
imię (imiona) i nazwisko;
data urodzenia;
numer PESEL;
wiek;
płeć;
obywatelstwo;
adres poczty elektronicznej;
numer telefonu;
wykształcenie;
kwalifikacje zawodowe;
przebieg dotychczasowego zatrudnienia.
Oferty pracy przetwarzane na platformie mogą być wprowadzane, aktualizowane oraz usuwane przez:
pracodawców;
podmioty świadczące usługi związane z udostępnieniem ofert pracy;
podmioty świadczące usługi pośrednictwa między pracodawcami a osobami poszukującymi pracy.
Na platformie jest obecnie łącznie ponad 200 tysięcy ofert pracy pochodzących z Centralnej Bazy Ofert Pracy oraz portali komercyjnych takich jak pracuj.pl, gowork i goldenline (trwają prace nad udziałem innych serwisów z ofertami pracy).